Propositie

Gun jezelf dit unieke portaal naar een duurzame identiteit in de nieuwe eco-nomie. Met als principes gelijkwaardigheid, overvloed en vertrouwen. In balans met wat mensen en natuur echt vragen en aankunnen. Jullie gaan tools en werkwijzen creëren vanuit viervoudige waardecreatie. Dat geeft je een bestaansplek in de nieuwe wereld. Met veel beleving, leren van de natuur, handen uit de mouwen en genieten van lekker eten!!

Nieuwe Waarde Creaties draagt op 5 fronten bij

1. Communicatieve organisatie

Goede communicatie is een noodzakelijke bodem voor transities. Jullie als organisatie gaan niet alleen een vraagstuk aan, maar ook echt iets met elkaar. Je spreekt elkaar meer informeel in een positieve setting. Je dringt meer door tot de kern en gaat mensen van andere teams en afdelingen anders zien. Het vernieuwende karakter van het hele proces maakt ook dat je wel meer vanzelf gaat communiceren met elkaar over team- en afdelingsmuurtjes heen.

2. Teams bouwen tools & tools bouwen teams

Je maakt en onderhoudt samen de Nieuwe Waarde Tools én je leert iets vanuit een teamvraag zodat de samenwerking verbetert.
De betrokken teams bouwen de tools in een doelgericht, open en creatief proces. En andersom bouwen de tools daarmee ook de teams: teamleden gaan immers veel leren, zoals anders / creatief denken, en zich werkelijk laten zien en uitspreken. Het proces wordt zo opgezet dat het team steeds een actuele leer- of ontwikkelvraag kan inbrengen in dit proces. Zoals het vergroten van het lerend vermogen, vertrouwen in elkaar, beter communiceren op teamniveau, etc. Synergie dus!

3. Human Re-sourcing: HR-benefits

  • Aantrekkelijker als werkgever: m.n. millenials kiezen steeds vaker uitsluitend duurzame bedrijven als werkgever. Dus durzaamheid als selectiecriterium no. 1, nog vóór de inhoud van het werk.
  • Grotere betrokkenheid medewerkers. Jullie creëren een extra dimensie in het werk, zodat ‘werk’ extra betekenis krijgt en het nog leuker wordt.
  • Duurzame inzetbaarheid: medewerkers worden creatiever, leren iets nieuws, kunnen op adem komen in nieuwe rol.
  • Duurzaam vitale workforce: betere voeding, meer beweging, vaker koppie leegmaken  (in elk geval indien je kiest voor Nieuwe Waarde Tools op gebied van voeding)

4. Bijdrage aan duurzame transities

Pak concreet iets op en draag als organisatie actief bij aan bv. de:

  • Voedseltransitie, zoals meer lokaal, duurzaam, biologisch en onbewerkt, hogere voedingswaarde, meer plantaardige eiwitten.
  • Geld- en economietransitie, zoals meer circulair geld, nieuwe handelsketens (community van partijen), wederkerigheid (deeleconomie), geefeconomie, nieuwe vormen van zekerheid.
  • Energietransitie, zoals energiebesparing, betere energie in en rond jullie gebouwen, hogere persoonlijke energie, gebruik echt duurzame energiebronnen, zero waste.
  • Organisatietransitie: meer horizontaal, meer vanuit vertrouwen.

5. Identiteit & positionering

Last but not least: met een Nieuwe Waarde Creatie-proces creëer je de mogelijkheid een nieuwe identiteit te vinden. Jezelf opnieuw uit te vinden. Een bestaansplek in de nieuwe eco-nomie. Gebaseerd op viervoudige waardecreatie: goed voor mens, organisatie, maatschappij en natuur.

 

Voor wie is Nieuwe Waarde Creaties opgezet?

Organisaties met een duurzaam bewustzijn en motivatie, een integrale kijk, in principe vanaf 100 à 125 medewerkers. Bereid om jezelf en elkaar werkelijk als mens te zien. Commerciële bedrijven in alle sectoren, van dienstverlening tot industrie en techniek. Tevens andere organisaties zoals overheden, semi-overheden en maatschappelijke organisaties.

Ben je een leider, formeel of informeel? Voel je je een changemaker? Mogelijk wil je dat ook wel maar weet je niet goed hoe je dat concreet vormgeeft; zie je wel hoe het kan maar durf je niet helemaal; kom je er simpelweg niet aan toe in de drukte van de dag; of ben je er wél mee bezig, maar verzandt het in de oude systemen?

Dan kunnen wij je prima helpen. Lees meer over 'Voor wie?'.

Lees hier over hoe je kunt meedoen: de 4 stappen.